Химия-8. Элементтердің валенттіктері бойынша химиялық қосылыстардың формуласын құру.
Бұл мақала 224 рет оқылды, 4 рет бүгін
Есхожинова Гүлсім Қабдығалымқызы. Батыс Қазақстан облысы, Казталов ауданы, Алма Оразбаева атындағы орта жалпы білім беретін мектебінің химия пәні мұғалімі.
Сабақтың тақырыбы:
Сабақтың білімділік мақсаты: Оқушылардың «валенттілік» ұғымын игеру және химиялық формула арқылы биэлементті қосылыстардың валенттілігін және валенттілік бойынша формула құру біліктігін қалыптастыру.
Дамытушылық:Элементтердің таңбаларын,валенттілікті қолданып, химиялық формула жазу және есептер шығару дағдысын дамыту.
Тәрбиелік:Оқушыларды өзгені тындап,өз ойын еркін айтуға, өзара көмегін қалыптастыра отырып өз біліміне ғана емес,өзге оқушының да біліміне жауапкершілікпен қарауға дағдыландыру,өзін-өзі басқаруға тәрбиелеу.
Сабақтың көрнекілігі:Дидактикалық карточкалар, сахналық көрініс «Су туралы ертегі».
Сабақтың типі: Жаңа сабақты меңгеру және дағдыларды бекіту сабағы.
Сабақтың әдісі: Әңгіме,сұхбаттасу.
Пәнаралық байланыс:Математика, физика, әдебиет
Сабақтың барысы:
I. Ұйымдастыру.
1.Оқушылармен сәлемдесу, тексеру.
2.Оқушыларға сабақтың мақсатын түсіндіру.
II. Жаңа сабақты қабылдауға дайындық кезеңі.
1.Валенттілік дегеніміз не?
2.Валенттіліктің өлшемі ретінде қандай элементтің валенттігі алынған.
3.Тұрақты және ауыспалы валенттілікті қалай түсінесіңдер
4.10 жаттығу. Биэлементті қосылыстардың валенттілігін анықтау.
HCl, PH3, Cl 2O5, Al 2O3, MgO, SCl5, H 2S, CO2.
III.Жаңа сабақты оқып үйрену.
Формуланы табу алгоритімі:
V II
P2O5 фосфор (V) оксиді.
P O элементтердің таңбаларын жазу.
V II элементтердің валенттілігін көрсету.
5*2=10 валенттілік мәндерінің ең кіші ортақ есеп
10:2=5 қосылыстағы эленттер атомның санын табу.
P2O5 элементтердің индекстерін жазу.
Ертегі су туралы.
Ерте –ертеде, ешкі жүні бөртеде Менделеев сарайында 109 химиялық элемент өмір сүрген.Солардың ішінде көрікті сұлу О Оттекқызы болған.
Бір күні О Оттекқызы оқ қағары Темір Феррумлекұлыменпен серуендеп жүргенде,өз атымен өтіп бара жатқан, Аш Сутекұлы ханзаданы көріп ғашық болып қалады.
Аш Сутекұлы ұзақ уақыт жүреді,бір уақытта Темір Феррумлекұлының жоқтығын пайдаланып , О Оттек қызына сезімін білдіріп, ғашықтығын айтады.Осы кезде Темір Феррумлекұлы келіп қалып, шайқас басталады.О Оттекқызының Аш Сутекұлының сезімін білдіргендігіне риза болып, шайқас соңын күтеді.
Темір Феррумлекұлы бар күшімен Аш Сутекұлының бір қолын шауып алады да, өзінің қойнына салып,қансыраған жауын тастап шайқас алаңынан кетеді.Осыдан бастап сутек I валентті, ал темір II және III валент.Ол Оттек қызы Аш сутек ұлы тұрмысқа шығап, үйлену тойларын жасап, дүние жүзілік саяхатқа аттанады.Қазіргі кездегі жер қорының су алып жатқан бөлігі,олардың жүрген жолы H 2O.
IV. Сабақты бекіту №3,4 жаттығулар жазбаша.
№3. K 2O, CaO, SnO2 , N 2O5, SO3,
№4. CO2, CN4, CS2, CF4, Na 4C,
Бағалау.
VI. Үйге тапсырма, § 11,12. №4 37 беттегі.
Ұқсас тақырыптар:
- Физика-8. Магнит өрісінің тогы бар өткізгішке әрекеті. Электроқозғалтқыш. Электрөлшеуіш аспаптар.
- Металдардың адам өміріндегі маңызы. Қазақстандағы металл кендері (9-сынып).
- Оқушылар қызығушылығын арттыра отырып стандартты білім беру әдістері.
- Химия-8. Оттектің табиғаттағы айналымы. Қолданылуы.
- Химия кабинетінің паспорты, талап, ұйірме жоспары, қауіпсіздік техникасы
- Химия, физика, география. Металдардың табиғатта кездесуі және алыну әдістері. Электролиз (кіріктірілген сабақ).
- Химия. «1001 мақал, 101 жұмбақ» (стс).
- Химиядан күнтізбелік жоспар.
- Химия - 9. Бейметалдардың жалпы сипаттамасы
- Лаборант организации образования (кабинета физики, химии, биологии, информатики)