«Алгоритм» ұғымы. Алгоритм қасиеттері. 6- СЫНЫП.
Қошқарбаева Айгүл. Жамбыл облысы, Шу қаласы. Т. Рысқұлов атындағы орта мектептің информтаика мұғалімі.
Сабақтың мақсаты:
1. «Алгоритм» ұғымын қалыптастыру, оның қасиеттерін білу;
2. Алгоритм құру дағдысын қалыптастыру, негізгі қасиеттеріне мысалдар келтіре білу, алгоритмді орындау түсінігін дамыту;
3. Қарапайым алгортмдер құра білу;
Сабақтың көрнекілігі:
Баспалық материалдар сызылған плакат. Электрондық оқудлық Е-9, Тестілу программасы. Қарапайым алгоритмдердің блок-схемасы, баспалық, мультмедиалық-компьютерлік (CD) таратпа материялдар. Флипчарт (көкпен жазылғандар фч-ға салынады).
Сабақтың түрі: теориялық-практикалық сабақ;
Сабақтың барысы:
І. Ұйымдастыру.
- Оқушыларды түгелдеу, журнал толтыру, оқушылардың дәптерлерін, оқулықтарын қарап шығу.
- Сынып, тақта, парта тазалығын қарап шығу, қажет болса ескертулер жасау.
Оқушылардың назарын сабаққа аудару.
ІІ. Жаңа сабақ
- «Алогритм» ұғымы. (презентация: inf6_1_Алгоритм угымы, 2-3-слайд)
Проблемлық ситуация:
Мына интегралыдық функцияның х=3 болғандағы мәнін шығара алсыңдар ма?
? (жоқ, біз ондайды өткен жоқпыз)
Онда былай істеңдер: бұл таңбаны интеграл дейді.
Мына нұсқауларды — орындаңыздар.
|
х3 3 |
Нәтиже 3 шықты. Мен айтқан нұсқаулар бойынша сіздер білмесеңіздер де жоғарғы математиканың есебін шығардыңыздар. Мен есептің алгоритмін айтып тұрдым, сіздер орындадыңыздар.
Енді мына тапсырманы дәптерге орындаңдар; (презентацияда 5-слайд)
Мына алгоримтді торкөз параққа орындап көріңіз
1. Клетка қилысына қалам ұшын тиігізіңіз
2. Жоғары қарай 10 клетка сызыңыз
3. Оңға қарай 5 клетка сызыңыз
4. Төмен қарай 5 клетка сызыңыз
5. Солға қарай 5 клетка сызыңыз
6. Қаламды қағаздан алыңыз
Сіздің әрекеттеріңіздің нәтижесі не болып шықты?
Сіз жалаудың суретін салатыныңызды білдіңіз бе?
Салу барысында ойландыңыз ба?
Осы алгоритмнің орындалуын көру: (презентация inf9_algFormaldy)
Алгоритмдеу дегеніміз- берілген есептің шығару жолдарын реттелген амалдар түріне келтіру.
Алгоритм дегеніміз орындалу барысында есептің шешіміне алып келетін жарлықтармен нұсқаулар тізбегі.
Мысалдар келтіру…
2. Алгоритм қасиеттері (4-слайд)
- айықындылық – алгоритмде жазалған әрбір әрекет анық, нақты, орындаушыға түсінікті әрі бірмәнді болуы керек (мыс: «айнымалыға нақты немесе бүтін сан беріңіз» деген жарлық дұрыс емес. Нақты мен бүтіннің бірін ғана көрсету керек);
- үзіктілік Алгоритмнің әрбір қадамы толық аяқталған әркеттен тұруы тиіс (мыс: «айнымалы мәнін есептеп алып оны жауап ретінде алыңыз» деген жарлықта екі қадам бірігіп кеткендіктен дұрыс емес. Дұрысы: айнымалы мәнін есептеңіз; шыққан нәтижені жауап ретінде алыңыз;)
- нәтижелік. Алгоритм белгілі бір уақытта есептің шешімін немесе «шешуі жоқ» деген нәтижені беруі тиіс (бұл қасиеті сақталмаса алгоритмді орындаушы «айналып» қалады)
- жалпылық. Бір алгоритм өзара ұқсас кез-келген есептерді шешуі тиіс.
- формалдылық. Орындаушы алгоритм мағанасын түсінбесе де әр жарлықты орындай отырып дұрыс нәтиже шығаратындай болу керекІІІ. Сабақты бекіту
Алогритм деген не? Бұл сөз қайдан шыққан?
Негізгі қасеттері қандай?
Алгоритманың қасиеттеріне сипаттама бер, мысалдар келтір.
«Жарықшам» алгоритмін құрыңыдар:
- Көше қиылсында тоқтаңыз
- Шамға қараңыз
- егер жасыл жанса өтіңіз
- егер сары жанса дайындалыңыз
- егер қызыл жанса тоқтаңыз
IV Үйге тапсырма
Оқу: лекция бойынша, Шаршы сызатын алгоритм жазып келіңдер.
Сабақтың толық нұсқасын, көрнекілктерімен бірге көшіріп алыңыз.
Ұқсас тақырыптар:
- Информатика 5-сынып. Ақпарат, оның түрлері.
- Информатика-3. Есептеуіш техника кабинетінде қауіпсіздік техника ережесін сақтау. Электр тогы зақымдалған жағдайда алғашқы көмек көрсету. Көзге жаттығу жасау. ДК-ді қолдану салалары және маңызы. Тінтуірмен жұмыс.
- Сызықтық алгоритм. 4-сынып сабақ жоспары
- Математика 3 сынып. Қосындыны санға бөлу.
- 5 сынып. Математика. Ондық бөлшектерді көбейту арқылы араб грамотасын меңгеру.
- Математика-6. Рационал сандарды бөлу.
- 5-сынып. Абай Құнанбаев «Ғылым таппай мақтанба»
- География 6 сынып - Жанартаулар, ыстық бұлақтар, гейзерлер
- Бастауыш. Етікші. 2 сынып әдебиеттік оқу.
- Технология. 4 -сынып. Cәукеле тігу.