Excel-де деректермен жұмыс істеу
Әсемгүл Балқыбекова, Павлодар обл. Павлодар қ.
Сабақтың тақырыбы: «Excel-де деректермен жұмыс істеу».
Сабақтың мақсаты :
Білімділік:
Оқушыларды MS Excel кестелік редакторында қолданылатын формулалармен таныстыру. Формулаларды енгізу және көшіру әдістерін қарастыру.
Дамытушылық:
MS Excel бағдарламасында формулалармен жұмыс жасау дағдысын қалыптастыру. Өмірде қолдана білуге үйрету. Тамақ ішу ережесін сақтауда өзін-өзі бақылау дағдысын қалыптастыру. Санитарлық-гигиеналық дағды қалыптастыру. Салауатты өмір сүруге тәрбиелеу. Оқушыларды шығармашылық жұмысқа баулу.
Тәрбиелік:
Жеке тұлғаның интеллектуалдық дамуын, пәнге деген қызығушылығын қалыптастыру.Тамақтану гигиенасы мен ережелерін физиологиялық тұрғыдан негіздеу, оқушылардың талдау, синтез, салыстыру, қорытындылау, ойлау қабілеттерін дамыту.
Сабақтың ұраны: «Дұрыс тамақтанып, салауатты өмір сүрейік».
Құрал-жабдықтар: «Интербелсенді тақта көрсетілімдері, компьютерлер оқулық суреттері, қосымша мәліметтер, электронды оқулық материалдары.
Сабақ типі: Білім тексеру, жүйелеу сабағы.
Әдіс-тәсілдер: Әңгіме-сұхбат, өздік жұмыс түрлері, кесте түрлерімен жұмыс, интербелсенді тақтамен жұмыс, компьютерде Excel бағдарламасындағы есептеулер;
Сабақтың түрі: Практикалық сабақ.
Сабақтың әдісі: Интерактивті сабақ.
Сабақтың көрнектілері: MS Excel бағдарламасы, тесттер, интерактивті тақта.
Пәнаралық байланыс: биология, математика
Пайдаланылған әдебиеттер:
1. «Информатика» Е.В.Шевчук, Н.С.Кольева 8 сынып оқулығы 2008 ж
2. «Информатика» әдістемелік нұсқау. Е.В.Шевчук, Н.С.Кольева, Н.Н. Завертунова 8 сынып 2008 ж
3. «Білім технологиялары» журналы 2010 ж №1
4. «Жаңа ақпараттық технологиялар» Б.Бөрібаев, Е.Балапанов, Г.Мадьярова, Р.Дүзбаева.
Сабақтың жүрісі:
І. Ұйымдастыру кезеңі. «Тренингтік шеңбер»
ІІ. Үй жұмысын тексеру.
- Қайырлы таң достым,
Қайырлы күн болсын.
Сәрсенбінің әр кезі,
Сәттілікке толсын.
Бүгінгі алар бағамыз,
Кілең «бестік» болсын!
Тест ACTIVOTE тестілеуші пульті арқылы немесе MS Excel бағдарламасында жасалған автотест әдісі арқылы.
1. Excel-де кез келген формуланы енгізу қандай белгіден басталады.
А. + В. – С. «» Д. = Е. *
2. Автоқосынды белгісінің батырмасы.
7. Ұяшықтағы формуланы көшіру үшін қай батырманы қолданамыз.
А.
В.
С.
Д.
Е. fx
8. Көшірілген формуланы қою үшін қай батырманы қолданамыз.
А.
В.
С.
Д.
Е. fx
9.Ұяшықтағы формуланы қиып алу үшін қай батырманы қолданамыз.
А.
В.
С.
Д.
Е. fx
10. =СУММ(В3:D3) формуласы нені білдіреді.
А. В3,D3 ұяшықтарының арифметикалық ортасын
В. В3,D3 ұяшықтарының қосындысын
С. В3,D3 ұяшықтарының максимум нүктесін табу.
Д. В3,D3 ұяшықтарының түбірін табу
Е. В3,D3 ұяшықтарының квадратын табу
I. Білім жүйелеу
(Сабақтың мақсатына шығу) /2 минут/
Ұсынылған тағамдардан қандай тағамдарды таңдайсыңдар?
Неліктен?
Практикалық бөлім
1. Тапсырма файлын ашып, тәулік бетіне кір:
· бір тәулік бойы жұмыс әрекеттеріңді С бағанына толтыр, барлық жолын автоқосынды көмегімен бос ұяшықтарға тігінен, көлденеңнен қосындыларды есепте.
· D бағанына өзіңнің салмағыңды енгіз.
· Е бағанына С және D бағандарының көбейтінісін жаз.
· Барлық жолын есептеп шығар.
Түрлері |
Энергия жұмсау |
уақыт сағат |
Масса кг |
Ккал |
(ккал\кг\сағ) |
||||
ұйқы |
0,93 |
|
|
|
төсектегі демалу |
1,1 |
|
|
|
киім ауыстыру, жуыну |
1,7 |
|
|
|
тамақтану |
1,4 |
|
|
|
үй жұмысы, активті демалу |
2,4 |
|
|
|
6км/сағ жүрісі |
4,2 |
|
|
|
Спорттық жүріс |
9 |
|
|
|
Пассивті демалу |
1,7 |
|
|
|
ой жұмысы |
2,3 |
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
· Тамақтану бетін ашып, 5 уақыт мәзірінен 1 күндік тамақтануды көшіру командасын пайдалану арқылы орында.
· Қажет болса қосымша тағамдар бетінен тағамдарды таңда.
· Таңғы ас барлығы жолын, екінші ас барлығы жолын, түскі ас барлығы жолын, бесін ас барлығы жолын, кешкі ас барлығы жолын есепте.
· Ақуыз, май, көмірсу, Ккал бағандарын есепте.
|
Ас |
Ақуыз |
Май |
Көмірсу |
Ккал |
Таңғы ас |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
Екінші ас |
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
Түскі ас |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
Бесін ас |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
|
Кешкі ас |
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
Барлығы |
|
|
|
|
5 уақыт мәзірі парақ беті таңғы ас мәзір |
||||||
100 г тағамда |
||||||
тағамдар |
Ақуыз |
Май |
Көмірсу |
Ккал |
||
қара нан |
5 |
1 |
42,5 |
204 |
||
бидай наны |
6,7 |
0,7 |
50,3 |
240 |
||
бұқтырылған қырыққабат |
2,1 |
5,2 |
10,4 |
100 |
||
қарамұқ ботқасы |
4,75 |
4,7 |
28,6 |
183 |
||
сұлы ботқасы |
3 |
|
|
|
||
шұжық |
10,3 |
17,9 |
0,4 |
200 |
||
сыр қосылған макорон |
4,3 |
5,4 |
25 |
170 |
||
құймағы |
7,7 |
10,1 |
2,5 |
135 |
||
сары май |
0,4 |
78,5 |
0,5 |
734 |
||
тәтті тағамдар |
6,4 |
7,2 |
45,8 |
273 |
||
қант |
0 |
0 |
95,5 |
390 |
||
“ассорти” конфеті |
3,6 |
35,6 |
53,1 |
563 |
||
Сүт қосылған шай |
0,1 |
0,2 |
7 |
28 |
||
Бесін ас |
||||||
қара нан |
5 |
1 |
42,5 |
204 |
||
Бидай наны |
6,7 |
0,7 |
50,3 |
240 |
||
Печение |
10,8 |
8,5 |
66,4 |
395 |
||
сүт |
2,8 |
3,5 |
4,5 |
62 |
||
сары май |
0,4 |
78,5 |
0,5 |
734 |
||
тәтті тағамдар |
6,4 |
7,2 |
45,8 |
273 |
||
қант |
0 |
0 |
95,5 |
390 |
||
“ассорти” канфеті |
3,6 |
35,6 |
53,1 |
563 |
||
банан |
1,5 |
0 |
22,4 |
91 |
||
алмұрт |
0,4 |
0 |
10,7 |
42 |
||
алма |
0,4 |
0 |
11,3 |
46 |
||
апельсин |
0,9 |
0 |
8,4 |
38 |
||
пирожный |
4,7 |
9,3 |
64,2 |
344 |
||
торт |
4 |
13 |
54 |
336 |
||
шоколад |
7 |
36 |
50 |
547 |
||
айран |
3 |
3 |
4 |
59 |
||
Түскі ас |
|
|||||
тағамдар |
саруыз |
май |
көмірқышқыл |
Ккал |
||
қара нан |
5 |
1 |
42,5 |
204 |
||
бидай наны |
6,7 |
0,7 |
50,3 |
240 |
||
ет сорпасы |
0,14 |
0 |
0,76 |
4 |
||
күріш кеспесі |
0,64 |
0,07 |
6,4 |
30 |
||
борщ |
0,7 |
3 |
4,1 |
47 |
||
сүт кеспесі |
2,61 |
2,97 |
10,8 |
82 |
||
котлет |
17,4 |
8,07 |
9,85 |
186 |
||
бұқтырылған сиыр етті |
25,4 |
8,9 |
1,4 |
192 |
||
пісірілген тауық етті |
18,4 |
7,9 |
1,6 |
154 |
||
картоп езбесі |
2 |
3,4 |
14,6 |
99 |
||
бұқтырылған қырыққабат |
2,1 |
5,2 |
10,4 |
100 |
||
винегрет |
1,2 |
4,7 |
13,1 |
102 |
||
қызылша салаты |
0,96 |
4,7 |
12,1 |
97 |
||
қырыққабат салаты |
1,34 |
4,23 |
10,1 |
86 |
||
компот |
0,06 |
0 |
17,7 |
71 |
||
сары май |
0,4 |
78,5 |
0,5 |
734 |
||
тәтті тағамдар |
6,4 |
7,2 |
45,8 |
273 |
||
қант |
0 |
0 |
95,5 |
390 |
||
“ассорти” конфеті |
3,6 |
35,6 |
53,1 |
563 |
||
Кешкі ас |
||||||
қара нан |
5 |
1 |
42,5 |
204 |
||
бидай наны |
6,7 |
0,7 |
50,3 |
240 |
||
Печение |
10,8 |
8,5 |
66,4 |
395 |
||
пісірілген тауық етті |
18,4 |
7,9 |
1,6 |
154 |
||
майға қуырылған балық |
14 |
6,04 |
4,9 |
132 |
||
ірімшік қосылған құймақ |
10,2 |
11,5 |
34,5 |
285 |
||
картоп езбесі |
2 |
3,4 |
14,6 |
99 |
||
бұқтырылған қырыққабат |
2,1 |
5,2 |
10,4 |
100 |
||
винегрет |
1,2 |
4,7 |
13,1 |
102 |
||
қызылша салаты |
0,96 |
4,7 |
12,1 |
97 |
||
қырыққабат салаты |
1,34 |
4,23 |
10,1 |
86 |
||
бидай наны |
6,7 |
0,7 |
50,3 |
240 |
||
бұқтырылған қырыққабат |
2,1 |
5,2 |
10,4 |
100 |
||
қарамұқ ботқасы |
4,75 |
4,7 |
28,6 |
183 |
||
сұлы ботқасы |
3 |
|
|
|
||
сары май |
0,4 |
78,5 |
0,5 |
734 |
||
тәтті тағамдар |
6,4 |
7,2 |
45,8 |
273 |
||
қант |
0 |
0 |
95,5 |
390 |
||
“ассорти” конфеті |
3,6 |
35,6 |
53,1 |
563 |
||
құймағы |
7,7 |
10,1 |
2,5 |
135 |
Талдау:
Өзің жүргізген есептеулерді тақтадан салыстыр:
Таңғы ас- 30% – 752 ккал
Екінші ас -10%-254 ккал
Түскі ас- 38%-973 ккал
Бесін ас – 10%-255 ккал
Кешкі ас – 12%-266 ккал
Бір күндік тамақтану нормасын кестеден қарайық.
Сонымен кімде нормадан асып кетті, ол оқушылар калориясы аз тағамдармен тамақтану қажет, қане ол қандай тағамдар…
Кімде нормадан кем ,ол оқушылар калориясы көп тағамдармен тамақтану қажет ,ол тағамдар…
Жасы |
Энергия (Ккал) |
Ақуыз г |
Май г |
Көмірсу г |
11-13 ұлдар |
2750 |
90 |
390 |
1200 |
11-13 қыздар |
2500 |
82 |
355 |
1200 |
14-17 ұлдар |
3000 |
98 |
425 |
1200 |
14-17 қыздар |
2600 |
90 |
360 |
1200 |
Қорытынды шығару.
Ү. Бағалау. Ұраны: «Біз көңілді баламыз»
(компьютерде есептеу)
Оқушының аты жөні |
Алынған сынақ жұмысының сұрақтары |
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|
|
Дұрыс жауап саны |
Дұрыс жауап % |
Бағасы |
|
Х |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
29 |
30 |
Х |
Х |
Х |
Бағдатов Мейрам |
+ |
- |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
4 |
80,0 |
4 |
Берназаров Мади |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
5 |
100,0 |
5 |
Дауленбай Әділ |
+ |
± |
± |
+ |
+ |
|
|
|
4 |
80,0 |
4 |
Жакишева Әсем |
± |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
4,5 |
90,0 |
5 |
Жумасанова Әсем |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
5 |
100,0 |
5 |
Караканова Гүлфриза |
± |
± |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
4 |
80,0 |
4 |
Каиржанова Диана |
+ |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
5 |
100,0 |
5 |
Имашев Манарбек |
± |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
4,5 |
90,0 |
5 |
Рахим Айбек |
+ |
± |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
4,5 |
90,0 |
5 |
Солтанова Әлия |
+ |
± |
± |
+ |
+ |
|
|
|
4 |
80,0 |
4 |
Суйндікова Ақмарал |
+ |
+ |
+ |
+ |
± |
|
|
|
4,5 |
90,0 |
5 |
Тайлаков Айдар |
± |
+ |
+ |
+ |
+ |
|
|
|
4,5 |
90,0 |
5 |
Ү. Қорытындылау /1 минут/
Нені оқып білдіңіздер?
Қалай өсіп келесіздер?
Күн сайын өсіп келеміз.
Денсаулықтарыңыз, сабақтарыңыз қалай?
Денсаулығымыз-5,
сабағымыз-5,
Деп мәлімет береміз!
VI. Үйге тапсырма
1.§ 8.3, 8.3-тапсырма
2.Тарауды қайталау.
3. Тамақтанудың тәуліктік мөлшерін орындамасақ не болады?
Ұқсас тақырыптар:
- И-8. Компьютерлік вирустардан қорғау (ашық сабақ).
- Excel электрондық кестесінің графикалық мүмкіндіктері. Диаграммалармен жұмыс.
- Ms Excel-де сілтемелерді және макрокоманда қолдану (пж 11сын).
- MS Excel-дің графиктік мүмкіндіктері. Диаграмма тұрғызу. Диаграмма шеберінің жұмысы.
- EXCEL кестелік процессоры.
- Модульдік оқыту технологиясының тиімділігін интерактивті құрылғылар көмегімен арттыру
- Инф-10. Мәтіндік процессор Microsoft Word. Excel кестелік редакторының графикалық мүмкіндіктері (екі сабақ).
- И-8. Сабақтың тақырыбы Excel электрондық кестесінде деректердің орнын ауыстыруы және көшірмелеу. Автотолтыру. Сандарды енгізу.
- Информатика-8. Microsoft Excel программасын қайталау.
- И-8. MS Excel. Формуланы енгізу және көшіру